Počet fanoušků vs. mluví o tom pro facebook

Zajímá vás rozdíl mezi počtem fanoušků vašeho profilu na facebooku a počtem lidí, kteří o tom mluví? Chcete si zvýšit počet fanoušků nebo dosáhnout na víc uživatelů? Shrňme si nejdříve pojmy a projděme si jejich význam pro online marketing. Tomu, jak zvýšit zapojení fanoušků a související statistiku „mluví o tom“, se budeme věnovat příště.

Jaký je správný počet fanoušků firemního facebook profilu?

Častý dotaz, různé odpovědi. Ještě stále si dost lidí myslí, že čím víc, tím lépe. Není to pravda. Možná snad částečně a to pouze tehdy, když jich máte velmi málo a prostě potřebujete víc (např. v začátcích svého profilu). Zkušenosti ze zahraničí ukazují, že stránky, které počítají své fanoušky ve statisících, mají výrazně nižší procento zapojení fanoušků do dění na svém profilu. A pokud něco propagujete, zapojení cílové skupiny je přesně to, čeho chcete dosáhnout. Nemůžete cílit na všechny! Alespoň ne efektivně…

Statistika „mluví o tom“

neboli anglické talking about říká, kolik fanoušků stránky nějak reagovalo na vámi vytvořený obsah. Mohli komentovat, lajkovat (líbí) či sdílet. Každá z těchto akcí zvyšuje tzv. dosah, což je statistika, která říká na kolik uživatelů jste dosáhli svým obsahem. Právě fanoušci, kteří o vaší stránce mluví, zvyšují váš dosah a pomáhají vám oslovovat další uživatele. Už s velmi malým počtem fanoušků můžete dosáhnout na překvapivě velký počet lidí.

Rada na závěr

Pokud chcete mít úspěšné stránky na facebooku, zaměřte se na kvalitní komunikaci s menší skupinou fanoušků, ideálně těch, co se o vaši značku nebo produkty zajímají a tvoří vaši cílovou skupinu. Když budete cílit na všechny a na kvantitu, nedosáhnete takový efekt. Jestli si nejste jisti, jak to konkrétně provést ve vašem případě, rádi pomůžeme konzultací nebo přímo správou facebook stránek.