Novinky ze světa Facebooku a sociálních sítí

Spamové zprávy na Facebooku o porušení zásad a pravidel

V poslední době se na Facebooku množí spamové zprávy o porušení zásad a pravidel FB. Snaží se tvářit, jako kdyby byly odeslány zaměstnancem Meta odpovědným za kontrolu dodržování zásad na Facebooku, nebo umělou inteligencí (AI) kontrolující zásady. Podívejme se společně, jak takovou zprávu rozeznat a co s ní následně (ne)dělat. Příklad spamové zprávy na FB Jak taková […]

Facebook zdarma s reklamou nebo placený bez ní

Post Image

Od listopadu se uživatelům služeb Facebook a Instagram v Evropě zobrazuje možnost volby. Nabízí se možnost používat služby nadále stejně jako doposud, tedy zdarma a se zobrazováním cílené reklamy využívající data uživatelů a jejich online aktivitu. Nově je jako druhá možnost nabízen účet bez reklam, za který uživatel musí platit předplatné. Důvody zavedení možnosti placeného […]

Facebook umožnil vypnout filtrování příspěvků algoritmem

Facebook a Instagram se přidaly k sociálním sítím, které umožňují uživatelům v Evropské unii vypnout filtrování a řazení příspěvků algoritmem. Společnost Meta, jakožto provozovatel obou sítí, je tak uvedla do souladu s novou evropskou legislativou. Co to přináší pro uživatele? A co pro správu firemních FB stránek a tvorbu marketingového obsahu? Využití algoritmů sociálních sítí pro filtrování a […]

Obchody na Facebooku a Instagramu v ČR končí

Post Image

Možná jste viděli zprávu ve svém Commerce manageru nebo jste jinde zachytili informaci, že Obchody na Facebooku a Instagramu v ČR končí. Společnost Meta, která Facebook a Instagram provozuje, se rozhodla v několika regionech zrušit funkcionalitu Obchodů. Dle informací z nápovědy toto rozhodnutí zveřejnili 27. dubna. My jsme tuto informaci zaznamenali až začátkem května, kdy […]

Facebook: Váš šedý účet bude brzo deaktivovaný

Některé uživatele Facebooku v poslední době překvapila emailová notifikace „Váš šedý účet bude brzo deaktivovaný“. I několik našich zákazníků se na nás obrátilo s prosbou o prověření, zda nejde o klamavou „fake“ zprávu či jiný druh spamu. O co tedy jde? Upozornění je autentické, nejde o spam či „fake“ zprávu Každý dostává do svého mailu […]

Ztráta přístupu k firemní nebo osobní Facebook stránce

Dotazy ohledně ztráty přístupu k osobnímu Facebook profilu nebo FB stránce firmy či organizace dostáváme bohužel relativně často. V takovém případě už častokrát nejsme schopni pomoct a nezbývá jiná možnost než kontaktovat podporu Facebooku. To samozřejmě klientovi zabere delší dobu a bohužel se někdy již nepodaří přístup obnovit. Podívejme se proto na jednotlivé situace a jaké […]

Proč mít eshop na Facebooku?

Ozvalo se nám několik majitelů a provozovatelů internetových eshopů s dotazem, zda by měli mít obchod i na Facebooku. Proč chtít FB obchod, když mají klasický eshop na webu? Zákazník přece může nakoupit tam… Nelze paušálně doporučit pro každý eshop i prodej přes Facebook obchod. Dle našich zkušeností ale pro většinu online obchodů výhody převažují nad […]

Nižší dosah videí se zavádějícími popisky

Společnost Meta se opět rozhodla upravit algoritmus zobrazování obsahu na Facebooku. Cílem je snížit dosah videí se zavádějícími názvy a popisky, tzv. watchbaitů. Jde o videa, která s cílem nalákat uživatele ke sledování používají senzacechtivé popisky, zamlčují skutečný obsah videa nebo klamou diváky jiným způsobem. Uživatelé se následně cítí zklamáni a podvedeni. Každý marketér nebo […]

Facebook a Instagram zůstávají v Evropě, dohoda o přenosu dat mezi USA a EU bude uzavřena

V posledních měsících se objevovaly různé zprávy a diskuse ohledně přenosu dat z EU do USA. Problémy v této oblasti jsou od července 2020, kdy došlo ke zrušení transatlantického transferu dat, tzv. Privacy Shield. Některé národní organizace v rámci EU následně vydávaly rozhodnutí i proti velkým korporacím a jejich službám. Jednalo se například o Google Analytics společnosti […]

Společnost Facebook mění své jméno na Meta

Ke konci října společnost Facebook oznámila, že mění své jméno. Společnost se bude nově jmenovat Meta Platforms. Jde pouze o změnu názvu firmy, tedy korporace samotné. Značky společnosti – jako jsou sociální sítě Facebook a Instagram i chatovací aplikace Messenger a WhatsApp – zůstávají nadále pojmenované tak, jak jsou uživatelé zvyklí. Změnou jména chce vedení […]