PPC kampaně pro FB neboli Facebook Ads

Facebook nabízí četné možnosti reklamy, která může pomoct vašim online marketingovým cílům. Pokud na sociální síti aktivně působíte, může být vhodným doplňkem vašich aktivit. Pokud jinak na FB aktivní nejste a chcete pouze přitáhnout uživatele na svůj vlastní web, můžete oproti jiným reklamním systémům (Google AdWords, Sklik nazývaných podle způsobu placení jako PPC) narazit na problém.

Uživatelé chodí na FB primárně kvůli sociálním interakcím se svými přáteli (diskuse, sdílení a prohlížení fotografií, zábava). Nejsou „nastaveni“ na nákupní režim, proto není příliš účinné využívat reklamní formát Facebook Ads pro podněcování nákupu.

Vhodnější je použít PPC kampaň pro budování povědomí o značce, zaujetí potenciálního klienta nebo získávání fanoušků pro svoji stránku za účelem pozdější práce s fanoušky.

Formáty reklam na Facebooku

Na FB je možnost využít více reklamních formátů:

  1. klasická reklama
  2. sponzorovaný příběh
  3. propagace akce
  4. inzerování konkrétního příspěvků

V dalším příspěvku si jednotlivé typy reklamy na Facebooku popíšeme více včetně toho, kdy je vhodné je využít.