Reakce pomocí nových smajlíků aneb náhrada „dislike“ tlačítka
- Říj, 22, 2015
- SOMAPS Consulting s.r.o.
V poslední době se dost mluvilo o dislike tlačítku, tedy jakémsi „nelíbí se mi“. Představitelé Facebooku totiž prohlásili, že něco podobného chystají, aby bylo možné vyjádřit širší paletu emocí než jen tolik profláknuté „líbí se mi“. Teď tedy přichází do testování další možnosti rychlé reakce – smajlíky „Reactions emoji“.
Reakce pomocí nových smajlíků
Kromě reakce komentářem či stiskem Like, tak už bude možné vyjádřit svoje emoce z FB příspěvku i novými smajlíky „Reactions emoji“. Líbí se mi tak bude doplněno i láskou, smíchem, štěstím, údivem smutkem a vztekem (neboli love, haha, yay, wow, sad and angry). Jak se dalo předpokládat, nebude to tedy o nějakém více negativním dislike a palcích nahoru nebo dolů – viz také náš předešlý článek o tlačítku dislike.
I když to tedy nebude „nebí se mi“ v pravém slova smyslu a tak, jak by ho mnozí uživatelé chtěli, přeci jen takto vzniká možnost vyjádřit rychle i negativní emoce. Smutek se jistě uplatní u úmrtí nebo jiných smutných událostech, kdy je potřeba vyjádřit soucit. Naproti tomu hněv může být emocí spojenou i se zákaznickými službami nebo nabídkou firemních stránek.
Firemní FB stránky a značky
Pro firemní Facebook stránky se zatím o velkou změnu nejedná. Výhodou je, že nové smajlíky budou mít minimálně ze začátku stejnou váhu jako Like. Tedy bez ohledu na to, kterou reakci fanoušci vyjádří, bude příspěvek hodnocen stejně jako při dnešním „Líbí se mi“. Vyplatí se tedy i nadále produkovat primárně příspěvky zajímavé pro publikum, aby reagovalo.
Tím, že je možnost rychlých reakcí širší, lze předpokládat, že reakcí může být u zajímavých příspěvků více. To bude samozřejmě znamenat jejich posun na zdi uživatelů neboli v News feedu výš a jejich zobrazení většímu počtu fanoušků. Klíčové ovšem bude, jak na nové možnosti zareagují uživatelé a jak je budou či nebudou používat.