Facebook začal trestat umělé vyvolávání engagementu

Některé stránky používají obtěžující praktiky uměle vyvolávající komentování, sdílení či lajkování (engagement), aby tak zvýšily dosah svých příspěvků. Facebook totiž předpokládá, že příspěvky, na které reaguje více lidí, jsou zajímavé a měl by je ukázat dalším lidem. Nyní ovšem FB upravil svoje algoritmy a začal postihovat příspěvky i stránky s tímto typem jednání. Ze zdí uživatelů by tak postupně měly zmizet příspěvky jako „Označ známého, který má rád hudbu„.

Penalizace stránek za umělé vyvolávání reakcí

Facebook přistoupil k penalizaci stránek snažících se o umělé vyvolávání reakcí, protože uživatele tento typ příspěvků nezajímá, naopak, považují takové příspěvky za obtěžující. Teď se tyto příspěvky budou zobrazovat na nižších pozicích v news feedu. Stránky, které budou opakovaně používat taktiku umělého navádění k reakcím, budou potrestány výrazným poklesem celkového dosahu.

Smysluplný a relevantní obsah na základě vhodné komunikační strategie

Správci stránek by se proto měli soustředit na tvorbu smysluplného a relevantního obsahu, který uživatele zaujme přirozeně. Správně sestavená komunikační strategie cílí na získávání reakcí pro stránky přirozenou formou, především přes tvorbu zajímavého obsahu.

Příspěvky žádající o pomoc s hledáním ztraceného dítěte či psa, se sbírkou na charitu nebo se zapojením se do výzkumu diplomové práce by neměly být změnou ovlivněny.