Psaní článků (copywriting)

Webové stránky i sociální sítě vyžadují pravidelné budování obsahu. Když není pravidelně tvořen obsah, pozornost fanoušků na sociálních sítích upadá. Na Facebooku to má dopad v nezájmu fanoušků a minimu interakcí. Podobně je tomu na webu, jen tam upadá pozornost internetových vyhledávačů jako je například Google či Seznam. Když web nemá pravidelně nový obsah, má horší pozice ve výsledcích vyhledávání. Psaní článků neboli copywriting zajišťuje pravidelnou tvorbu nového obsahu. Ideální je, když se na webových stránkách pravidelně objevují nové články, novinky nebo blogové příspěvky. Následně na ně lze odkazovat na sociálních sítích a upozornit tak fanoušky.

Psaní článků (copywriting) pro web

Webové stránky mají z marketingového pohledu většinou jasný cíl – zaujmout návštěvníka webu a nasměřovat ho k nákupu nebo k poptávce. K tomuto účelu musí produkt či službu dobře popsat a vysvětlit, jak zlepší zákazníkovi život nebo vyřeší jeho problém. Webové texty a články proto musí srozumitelně a stručně předat potřebné informace, ideálně ještě zajímavým způsobem.

Kromě tohoto primárního účelu získalo psaní textů a článků pro web další rozměr s rozvojem oboru optimalizace pro vyhledávače (SEO). Jde o cílenou snahu dostat web výše ve výsledcích vyhledávání internetových vyhledávačů jako je například Google či Seznam. Většina podnikatelů si uvědomuje význam toho, když se po zadání pro ně důležité klíčové fráze objeví stránka jejich firmy mezi prvními. Aby web totiž mohl návštěvníka zaujmout a nasměřovat k nákupu, musí návštěvník na web prvně přijít. A většina lidí dnes chodí na webové stránky z vyhledávání na Google či Seznamu. Dobře napsaný článek posune web ve výsledcích vyhledávání výše a copywriting je tak jedním ze základních stavebních kamenů SEO (optimalizace pro vyhledávače).

Jak napsat dobrý článek na web?

Dobře napsaný článek by se měl dobře číst a přinášet čtenáři užitečné informace. Neměl by být příliš dlouhý a používat dlouhé komplikované věty. Měl by se líbit i internetovým vyhledávačům, takže by měl obsahovat klíčová slova. Ovšem ne na úkor čtenáře! Pro přehlednost je dobré uspořádat text článku logicky do odstavců a využívat nadpisy a podnadpisy.

S psaním článků, novinek či blogu rádi pomůžeme, klidně nás kontaktujte. V rámci správy Facebook stránek nabízíme copywriting cenově výhodněji.