Cílení příspěvků na specifické publikum
- Led, 28, 2016
- SOMAPS Consulting s.r.o.
Facebook testuje další zlepšení možností cílení příspěvků. Tentokrát jde o rozšíření možnosti zaměření na specifické publikum. FB stránky v angličtině již mají úpravu nasazenou, časem by měla přijít řada i na ostatní profily.
Proč řešit cílení příspěvku
Do přeplněných News Feedů uživatelů Facebooku není snadné se dostat. Příspěvky firemních i jiných stránek, skupin či uživatelů mezi sebou „soupeří“ o pozice. Ve snaze umístit svůj příspěvek co možná nejlépe se správci profilů snaží tvořit zajímavé a relevantní příspěvky pro uživatele. Ovšem co když je cílové publikum široké nebo se skládá z odlišných podskupin? Jak vyřešit skutečnost, že ten stejný příspěvek je pro někoho zajímavý a pro jinou skupinu ne? Použijte cílení příspěvku! Zvýšíte šance příspěvku na zobrazení na zdi relevantního uživatele.
Možnosti cílení
Novou možností je cílit na skupinu se specifickým zájmem, například fotografování nebo cestování. Našeptávač zájmů pomůže doplnit vhodné cílení. Společně s geografickým cílením a demografickým, lze publikum dále zúžit na vysoce relevantní. Dají se použít například parametry jako věk, jazyk uživatele či pohlaví.
Praktické výhody využití cílení na specifické publikum v komunikační strategii
Jak prakticky využít cílení na specifické publikum? Samozřejmě je to výhodné zejména pro větší FB stránky s tisíckami uživatelů. Malý profil s pár stovkami fanoušků cílení asi příliš nevyužije, protože by zbytečně omezil potenciální dosah svého sdělení. Na druhou stranu v případě široké fanouškovské základny může být užitečné sdělení zacílit na určitou skupinu a zvýšit tak relevanci příspěvku u cílového publika.
Eshopy se širokou paletou nabízeného zboží různých kategorií mohou příspěvky cílit dle zájmů některých skupin zákazníků. Nebudou tak počítačovému nadšenci ukazovat příspěvek podporující prodej kuchyňských mixérů nebo ukazovat fotografovi výhody nové řady sekaček. V případě PR akce, jako je například výstava, lze geografickým cílením limitovat příspěvek na relevantní okolí. Konkrétní využití v komunikační strategii pro FB se bude pochopitelně lišit u jednotlivých firemních profilů. Záleží na cílech firemní komunikace na Facebooku, cílové skupině a dalších faktorech.