Facebook nebo Twitter – kde dělat placenou reklamu?
- Led, 30, 2015
- SOMAPS Consulting s.r.o.
Byl jsem osloven redaktorem serveru www.podnikatel.cz, který zpracovával srovnání sociálních sítí Facebook a Twitter, k poskytnutí komentáře. Rád bych na tento článek upozornil, protože si myslím, že je to zdařilá a celkem objektivní kompilace názorů Social Media marketérů. Pokud zvažujete placenou reklamu a vybíráte místo, určitě stojí za přečtení. Článek se srovnáním Facebook nebo Twitter naleznete zde.
Facebook nebo Twitter – celý komentář za smmporadce.cz
Pokud máte zájem, zde si můžete přečíst můj celý komentář ve stejném znění, jak jsem ho poslal autorovi článku. Tehdy ještě pod doménou facebook-poradce:
Jaké možnosti reklamy na Facebooku v tuto chvíli považujete za nejlepší a proč?
Jednotlivé formáty reklam, které Facebook nabízí inzerentům, se často obměňují. Z aktuálních možností se dle mého názoru poměrně dobře osvědčily propagované příspěvky. Je to efektivní způsob, jak oslovit potenciální fanoušky konkrétním příspěvkem, který inzerent považuje za zajímavý. Nespornou výhodou je i cena. Slabší jsou naopak možnosti cílení, zejména pokud inzerent chce příspěvkem oslovit příliš velkou skupinu. V takovém případě Facebook rád zobrazuje příspěvek i méně relevantnímu publiku. Další zajímavou možností je propagace Facebook stránky inzerenta pomocí reklamy v kanálu vybraných příspěvků na Timeline se sociálním kontextem. I když dnes už méně než v minulosti, pořád ale na uživatele funguje, když vidí, že některému známému se libí konkrétní stránka. Nevýhodou u této možnosti je, že více působí jako reklama.
V čem podle Vás spočívá výhoda reklamy na Facebooku ve srovnání s Twitterem?
V porovnání s Twitterem má Facebook v ČR několikanásobně více uživatelů. Pro inzerenty to samozřejmě znamená mnohem větší a také zájmově širší potenciální publikum, které mohou svým sdělením zasáhnout. Twitter má spíše užší zaměření svých uživatelů a může být vhodnější kupříkladu pro oslovení skupiny IT profesionálů nebo nadšenců komunikačních technologií. Větší problém ale bude použít reklamu na Twitteru k oslovení maminek s menšími dětmi, řemeslníků, zahrádkářů nebo třeba sportovců – což nebude naopak vůbec problém s využitím FB reklamy.
Přijde nebo měl by Facebook přijít s nějakou novinkou v oboru reklamy?
Již poměrně s jistotou víme, že Facebook chystá v krátké době rozšíření možností individualizace reklamy, kdy by mělo být možné šít sdělení uživatelům více na míru. Také se bude pravděpodobně snažit zapracovat na větším propojení s dalšími službami, které jsou ve vlastnictví Facebooku. Mluví se zejména o Instagramu, protože po jeho akvizici ještě Facebook určitě nevyužil naplno marketingový potenciál plynoucí z jejich propojení. Osobně bych očekával také další zdokonalování statistik nebo analytických nástrojů pro možnosti vyhodnocování efektivity reklam.