Nižší dosah videí se zavádějícími popisky

Společnost Meta se opět rozhodla upravit algoritmus zobrazování obsahu na Facebooku. Cílem je snížit dosah videí se zavádějícími názvy a popisky, tzv. watchbaitů. Jde o videa, která s cílem nalákat uživatele ke sledování používají senzacechtivé popisky, zamlčují skutečný obsah videa nebo klamou diváky jiným způsobem. Uživatelé se následně cítí zklamáni a podvedeni.

Každý marketér nebo tvůrce videí chce uživatele nalákat ke sledování. Názvy a popisky videí jsou k tomu samozřejmě vhodné. Dobře napsaný název a popisek stručně vysvětlí obsah videa a může tak být dobrým vodítkem pro uživatele k rozhodnutí, zda chce video vidět. Některé taktiky ale mohou být obtěžující. Zejména, když popisek naznačuje něco jiného, než je skutečně obsahem videa. Případně se snaží přimět diváka, aby se vydržel koukat až do konce. Problém se netýká jen názvu a popisku videa, ale jakékoliv části včetně samotného příspěvku, který video uvádí.

Meta dlouhodobě považuje zavádění uživatelů za negativní a již léta upravuje své algoritmy k omezování watchbaitů. Videa, která bude považovat za watchbait, bude nově ještě více omezovat v dosahu na FB. Navíc, v případě opakovaného zveřejňování videí se zavádějícími názvy, popisky či miniaturami, může dojít k celkové penalizaci dané Facebook stránky.

Co (ne)dělat při zveřejňování videa na FB?

Co se tedy doporučuje dělat a naopak nedělat při zveřejňování videa na Facebooku? Doporučuje se psát texty (názvy, popisky či titulky) jasně a srozumitelně. Popis videa by měl obsahovat relevantní informace vzhledem k obsahu videa. Video by mělo odpovídat očekávání, které název a popisek vyvolaly. Doporučuje se nezamlčovat, tedy nevynechávat klíčové informace. Nesnažit se lákat na video používáním senzacechtivých, extrémních nebo přehnaných výrazů. Jako u všech reklamních formátů je lepší vyhnout se klamání a zavádění. Mezi typické příklady watchbait názvů patří „Jeho reakce byla k nezaplacení!!“ nebo „Neuvěříte, co se stalo!“.

Jestli vás zajímá více o tom, jak tvořit videa pro Facebook stránku, podívejte se na náš článek na toto téma.