Jak tvořit videa pro Facebook stránku?

Video je jedním z typů příspěvků, které správci stránek na Facebooku mohou tvořit a zveřejňovat. Ať už jde o FB profil pro firmu, město či organizaci, videa mají ze všech typů příspěvků v průměru nejvyšší schopnost přitáhnout zájem lidí. Jsou tedy dobrým prostředkem pro oslovení fanoušků Facebook stránek. Jak ale správně natočit video a kam ho uložit? Podívejme se na některé základní tipy.

Točení a tvorba videa pro FB

Při točení videa určitě doporučuje točit video na šířku. Někteří tvůrci videí ze zvyku z osobního života použijí i pro FB video natočené na výšku, tedy mají kratší šířku (např. 1080 bodů) a větší výšku (např. 1920 bodů). Facebook očekává přesný opak. Video orientované na výšku zmenší a nebude dobře sledovatelné.

Ideálně Facebook doporučuje tvořit video se šířkou 1280 bodů (pixelů) při výšce 720 bodů (pixelů). Můžete samozřejmě točit i v jiném rozlišení, pokud se jedná o násobky uvedených hodnot. Například často používaný formát 1920×1080 je vlastně 1,5 násobek hodnot, které FB zobrazuje. Rozměrově ovšem sedí přesně. Při nahrávání Facebook mírně sníží kvalitu, ale bude to dobře sledovatelné.

Délka videa pro Facebook stránku

Jak dlouhé má být video pro Facebook? Většina marketérů tvrdí, že čím kratší, tím lepší. Je to dáno zejména tím, že uživatelé na FB prohlížejí spoustu obsahu a obvykle to dělají rychle. Chtějí toho stihnout vidět co nejvíc v relativně krátkém čase. Proto obsah spíš skenují očima a rolují nahoru a dolů. Aby se zastavili, musí je něco zaujmout. A aby viděli celé například 10 minutové video, muselo by je zaujmout opravdu hodně. A to je složité.

Ideální délka videa je kolem 1 minuty, pokud je k dispozici zajímavý obsah, neměl by být problém s videem v délce 1 – 2,5 minuty. Pro rychlý reklamní spot bychom volili délku kolem 30 sekund.

Kam nahrát video – YouTube nebo Facebook

Video je vytvořeno a kam teď s ním? Nabízí se asi dvě smysluplné alternativy – YouTube a Facebook. Největší prostor pro sdílení videí na světe YouTube je přirozenou volbou pro umístění videa. Videa na YouTube jsou dobře dohledatelné přes Google a mohou je snadněji shlédnout i lidé, kteří se na Facebooku nepohybují. Odkaz na video lze umístit do FB příspěvku a následně se vygeneruje dobře vypadající příspěvek s náhledovým obrázkem videa. Uživatel FB může video shlédnout a může se prokliknout na YouTube, kde může následně sledovat i další videa z firemního kanálu.

Pro Facebook je YouTube samozřejmě jistá konkurence pro video obsah, proto se snaží motivovat tvůrce obsahu, aby svoje videa nahrávali na FB. Jako motivace slouží automatické přehrávání videa uživateli. Když je video vložené přímo na Facebook, uživateli se začne přehrávat automaticky, bez nutnosti kliknutí. Tím se zvyšuje šance na zaujetí.