Řazení příspěvků v news feedu – jak se dostat na zdi nahoru
- Kvě, 26, 2016
- SOMAPS Consulting s.r.o.
Nedávno Facebook na své konferenci opět trošku poodkryl karty a nechal nás nahlédnout víc do způsobu, jakým řadí příspěvky v news feedu (na zdi) jednotlivým uživatelům. Firemním FB stránkám samozřejmě takové informace napovídají, jak tvořit svoje příspěvky ještě lépe.
Systém řazení příspěvků na zdi
Co tedy víme o řazení příspěvků na zdech jednotlivých uživatelů? Předně to, že je unikátní pro každého uživatele. Každý uživatel svým chováním dává Facebooku vědomě i nevědomě najevo svoje preference a FB mu následně podle nich tvoří jeho vlastní systém řazení příspěvků. V systému tak příspěvek firemní Facebook stránky soupeří u každého jednotlivého fanouška dané stránky s dalšími příspěvky.
Tím, že uživatelé navazují přátelství s ostatními a stávají se fanoušky stránek, dostávají následně obsah od těchto zdrojů do svého news feedu. Vzhledem k množství příspěvků je ale klíčové jejich řazení. Jak se dostat na zdi nahoru? Facebook se u každého příspěvku snaží odhadnout, jaká je pravděpodobnost, že na něj bude konkrétní uživatel reagovat. Jako reakce přitom již delší dobu nevyhodnocuje pouze lajky, sdílení a komentáře, ale také čas strávený čtením příspěvku.
Kritéria řazení v news feedu
Podívejme se nyní blíže na jednotlivá kritéria, která mají u řazení příspěvku v news feedu váhu:
- Autor, který příspěvek přidal – jak často uživatel reaguje na příspěvky daného autora (uživatele či stránky).
- Typ příspěvku – jako často uživatel reaguje na daný formát příspěvku (fotografie či videa a jiné).
- Počet reakcí na příspěvek – množství interakcí a čas věnovaný čtení příspěvku jinými uživateli.
- Datum a čas, kdy byl příspěvek přidán – novější a aktuálnější příspěvky mají výhodu, nicméně i starší příspěvek se může u konkrétního uživatele zobrazit, pokud je pro něj relevantní a kvalitní.
Pomocí faktorů se vypočítá skóre a výše skóre (pro konkrétní příspěvek u konkrétního uživatele) se srovná s dalšími příspěvky a seřadí se. Vše se opakuje, když uživatel FB zavře a vrátí se opět po nějaké době.