Jak na zapojení FB fanoušků – zvyšte engagement!

Všichni kdo nějakým způsobem marketingově řešíme Facebook, se zabýváme otázkou, jak zvýšit engagement (neboli zapojení) fanoušků. Na FB stránkách firem bývá relativně často k vidění situace, že příspěvek má malou interakci, nebo dokonce žádnou. Pokud příspěvky vidí na základě statistik hodně fanoušků, ale komentováním, lajkováním či sdílením reaguje jen mizivý zlomek, někde je problém. Jak tedy fanoušky zapojit a zvýšit engagement na Facebooku? Tady je několik mých základních tipů:

Obměňujte délku svých příspěvků i jazyk

Kdo patří do cílové skupiny vaší marketingové komunikace? Pokud to nejsou žáci základní školy, pak na ně nemluvte takovým jazykem. Nebo alespoň ne většinu času. Cílíte na lidi v produktivním věku, kteří chtějí mít informace? Dejte jim je přiměřeným způsobem! Často lze vidět v komunikacích firem věty psané jazykem páťáků na základní škole, jak zjistila ve své studii i firma Track Maven, která analyzovala přes 1,5 milionu příspěvků od 5 804 FB stránek.

Příspěvky typu „Klikněte!“, „Libí?“ nebo „To musíte vidět!“ či „Všichni sdílejte!“ jsou opravdu ta nejjednodušší cesta. Nejsou ale vždy vhodné. V minulosti se silně tlačilo na krátké a výstižné příspěvky. Výše uvedené příklady jdou v tomto do extrému, což nebývá obvykle dobré. Nyní se prosazují i delší příspěvky kolem 80 slov, které přímo nesou nějakou informaci. Takže střídejte, obměňujte, zkoušejte!

Nejvíc akce je po pracovní době a o víkendu

Většina firem zveřejňuje svoje příspěvky přes týden, ve standardní pracovní dobu. Nejpopulárnější čas je dle studie kolem poledne. Na sociálních sítích se toho ovšem nejvíc děje po pracovní době a o víkendu. Na příspěvky firem tak fanoušci reagují běžně až po 17:00, kdy už některé firemní příspěvky mohou být v news feedu (na zdi fanouška) zapadlé někde dolů a předběhnuté novějšími příspěvky.

Spousta firem a nejrůznějších subjektů dnes již komunikuje na Facebooku a fanoušci dnes mají na zdech mnohonásobně víc příspěvků než v minulosti. V takové konkurenci může být těžké se prosadit. O víkendu se obecně přispívá méně, takže konkurence je nižší a lze snáze získat zapojení fanoušků. Engagement je dle studie Track Maven vyšší až o 12%.

O zákazníky byste měli bojovat a usilovat o ně v době, kdy to vyhovuje jim, a ne vám či vašim marketérům. Volba externího správce Facebook stránek může být správná, pokud k tomu nemáte dostatek kapacit, dovedností nebo času.

Fotky a videa jsou pořád top!

Tak to jednoduše pořád je a asi ještě dlouhou dobu bude. Sociálním sítím vládnou fotky a videa, které častěji zaujmou fanoušky než prostý text. Naštěstí firmy to vědí taky a počítají s tím, a proto víc než 80% příspěvku fotky obsahuje.

Otevřená, férová a profesionální komunikace

Zákazníci dnes mají podstatně širší možnosti dostat se k informacím a díky internetovým diskusím a recenzím se nedají tolik ovlivnit běžnou reklamou jako v minulosti. Zejména negativní zprávy a zkušenosti se šíří velmi rychle. Proto je potřeba komunikovat otevřeně, férově a profesionálně. S vypracováním komunikační strategie pro Facebook profil, která pomůže se zapojením fanoušků, jsme schopni pomoct.