Reklamy se špatným hodnocením Facebook zdraží

Uživatelé Facebooku mohou poskytnout zpětnou vazbu na reklamy, které je zaujaly a u kterých provedli konverzní akci (např. nakoupili na eshopu, zhlédli video apod). FB bude dokonce uživatele přímo vybízet k tomu, aby hodnocení udělili. Pokud bude mít reklama špatné hodnocení, bude pro objednatele dražší a zobrazí se méně lidem.

Jak se hodnotí kvalita reklamy?

Nabízí se otázka, jak mít kvalitní reklamu. Hodnocení kvality reklamy může nabývat hodnot od 1 jako nejhorší až po nejlepší hodnocení 10. U reklam je tedy potřeba sledovat úspěšnost a skóre, a případně upravovat. Hodnocení se zvyšuje, pokud uživatelé provádějí konverze. Naopak ke snížení hodnocení dochází v případě negativního feedbacku od uživatelů – reklamu vypínají nebo dokonce reportují. V případě opakované negativní zpětné vazby a souvisejícího špatného hodnocení kvality budou stát reklamy daného objednatele více peněz.

Klíčem k dobrému hodnocení je určitě poctivá inzerce. Tedy propagovat v reklamě něco, co potom uživatel skutečně najde na odkazu, uvidí ve videu nebo dostane v zásilce z eshopu. Zejména chce Facebook omezit nepoctivé prodejce, kteří nedodají slibované zboží či služby. Také nebudou mít dobré hodnocení reklamy, u kterých bude nadpis a popisek říkat něco jiného než potom uživatel po kliknutí na reklamu skutečně najde na inzerovaném webu.