Cílení inzerátů na FB

Jaké jsou možnosti cílení inzerátů na FB a jak svoji reklamu správně cílit? Tomu se budeme dnes věnovat.

Správné cílení inzerátů na cílovou skupinu je velmi důležité, protože oslovení nesprávných uživatelů nebude efektivní, i když k němu využijete vhodný inzerát. Nevhodně cílená kampaň vám fanoušky a potažmo zákazníky nepřivede. Pokud se chcete zaměřit na cílenou propagaci, ale nejste si jisti, na koho cílit, mohla by vám pomoct strategie propagace.

Možnosti cílení Facebook Ads (reklamních formátů na Facebooku)

Facebook umožňuje cílení podle zajímavých kritérií, které uživatelé o sobě sami vyplňují. Cílit proto můžeme: demograficky, geograficky či podle zájmů uživatelů.

  • Demografické cílení umožňuje zaměřit se na uživatele konkrétního věku a pohlaví, rodinného statusu, dosaženého vzdělání nebo jazyka, který uživatel na FB používá.
  • Podle geografických kritérií můžete cílit na konkrétní lokalitu, například stát, kraj, město případně PSČ.
  • Lze cílit na zájmy uživatelů. FB zjišťuje zájmy jednak podle vyplnění v uživatelských profilech a jednak podle toho, které stránky uživatelé „lajkují“ a stávají se jejich fanoušky. Můžete odfiltrovat uživatele, kteří již vašimi fanoušky jsou, nebo oslovit jejich přátele.