Hodnocení stránek na Facebooku – FB hvězdičky

Facebook zavádí novou možnost hodnocení stránek (přesněji hodnocení míst). Stránku místa můžete ohodnotit pomocí hvězd – přidáte svoje hodnocení hvězdičkami od 1 do 5 a případně doplníte slovním komentářem.

Smysl Facebook hodnocení pro uživatele

Hodnocení je zaměřeno na místa, takže se nejlépe hodí pro tzv. místní podniky (kina, kavárny, bary, restaurace, muzea, hotely…).Tedy něco, co je jednoznačně spojeno s nějakým místem na mapě. Možnost hodnotit vzniká u místa, kde mohou uživatelé označit svoji polohu.

Například, pokud jste v neznámém místě a hledáte restauraci, kde byste se najedli, vyhledáte restaurace v okolí a dle hodnocení si můžete vybrat. Je to primárně určeno pro mobilní zařízení, kde i Facebook začal s testováním. Můžete dávat hodnocení místům, které jste navštívili a tím radit ostatním. U hodnocení se navíc dá nastavit, zda vaše hodnocení místa uvidí pouze přátelé, nebo bude veřejné.

Využití hvězdiček pro provozovatele stránek

Z popsaného smyslu hodnocení je zřejmé, že hvězdičky nejsou vhodné pro všechny provozovatele stránek. Svoje využití mohou najít u těch, kteří se věnují podnikání spojenému s konkrétním místem (místní podniky). U eshopů s celorepublikovou působností není důvod toto řešit, lidé na ulici nehledají rychle v mobilu blízké eshopy 🙂

Je potřeba dodat, že provozovatel stránky nemůže (alespoň zatím) na hodnocení žádným způsobem reagovat. I když někdo napíše svoji individuální negativní zkušenost, nebo si prostě jen něco vymyslí, nemůžete to smazat ani nijak reagovat. Je zvykem, když vám někdo napíše příspěvek na zeď, reagovat. Když je to příspěvek obsahující negativní hodnocení, můžete situaci s fanoušky konzultovat a nabídnout oboustranně uspokojující řešení. To u hvězdičkového hodnocení odpadá. Pokud máte dobré hodnocení, je to ok. Pokud špatné, prozatím je jedinou možností smazat si adresu. Bohužel tím zrušíte i příjemnou možnost propagace, kdy se uživatelé mohou označovat, že danou adresu navštívili.