Zapojení fanoušků na FB aneb zvýšení „mluví o tom“
- Dub, 15, 2013
- SOMAPS Consulting s.r.o.
Jedním z nejdůležitějších úkolů pro marketing na sociálních sítích je zapojení fanoušků do dění na profilu. Na Facebooku nám míru zapojení s určitým omezením vyjadřuje statistika „mluví o tom“. Posledně jsme si definovali základní pojmy jako jsou počet fanoušků, zapojení a dosah.
Kouzelné mluví o tom na FB
Pro každého marketéra, který se snaží o oslovování své cílové skupiny, je důležité, jak tato skupina reaguje. V prostředí sociální sítě (v našem případě FB) to znamená sledovat, jak fanoušci interagují. Mluví o tom zvyšuje dosah a „zdarma“ propaguje váš profil dále. Po zavedení této statistiky v roce 2012 se v odborných kruzích udávalo, že správný poměr mezi celkovým počtem fanoušků a těmi, co o tom mluví by měl být 10%. Když tedy máte např. 500 fanoušků, mělo by o vás mluvit cca 50 lidí.
Omezení viditelnosti příspěvků na Facebooku
Když jsme si na tuto statistiku zvykli a začali ji sledovat a posuzovat aktivní stránky podle poměru 10%, omezil Facebook viditelnost příspěvků. Nezobrazuje tedy všechny příspěvky všem fanouškům a 10% se tak dosahuje podstatně hůř. Cíl FB je zřejmý – motivovat lidi k placenému propagování příspěvků. Za peníze pak FB zobrazí váš příspěvek téměř komukoliv, včetně nerelevantního publika.
Zvýšení mluví o tom na FB – Content marketing
O to víc je potřeba, pokud tedy nechcete investovat pravidelně do placené propagace, tvořit kvalitní obsah profilu. Zvýšení statistiky mluví o tom dosáhnete pouze kvalitním obsahem, tedy tím, co vaši cílovou skupinu zajímá a na co reaguje komentováním, sdílením, či lajkováním.
Skutečnost, že se váš obsah nezobrazí všem fanouškům, nutí ještě více přemýšlet o jeho kvalitě a cíleně na ní pracovat. V té souvislosti mluvíme o Content marketingu, tedy tvorbě hodnotného obsahu s potenciálem sdílení cílovou skupinou. Pokud chcete pomoct s tvorbou takového obsahu, správou facebook stránek, nebo si nechat poradit či zaškolit se, obraťte se na nás!
Virální pecka
Když vytvoříte opravdu hodnotný příspěvek, který lidi zaujme, můžete dosáhnout i v omezených podmínkách zajímavé čísla. Podívejte se třeba co udělala jedna taková jak já říkám „virální pecka“ ve statistikách jednoho mého klienta. Celý týden jsme měli mluví o tom více než 100%, tedy o nás mluvili i lidé, kteří nebyli našimi fanoušky. Hned další týden se počet fanoušků zvýšil o pětinu. Přirozeně taký obsah nemáte k dispozici každý týden…