Pro města a obce je Facebook jednoznačně zajímavým nástrojem oslovení svých občanů a obyvatel. Městské úřady, na rozdíl od firem, nemají marketing. Některá menší města nemají ani svoje mluvčí, nověji pojmenované jako PR. Jak tedy řešit tuto oblast?
Oficiální profil města či obce
Městské Facebook stránky jsou vhodným doplňkem nejen komunikace směrem k občanům, ale i zpětně. Kdo by se o něj ale měl starat? Každý má na úřadě svou jasně přidělenou agendu a omezené množství času. Navíc na profilu se nejvíc komunikuje později odpoledne, až se lidé vrací z práce. Jako vhodné řešení se nabízí nechat si spravovat městský Facebook profil externím specialistou za rozumnou cenu.
Výhody, které má Facebook pro města a obce
- šíření informací jiným kanálem
- možnost více zaujmout novinkami a fotkami
- lepší propagace kulturních, společenských a dalších akcí
- oslovení mladší generace a moderněji založených lidí
- získaní zpětné vazby od občanů
Řešení městského profilu
Zejména menší města by si měla začít uvědomovat, že městský rozhlas opravdu oslovuje spíše starší generaci a letáčky a plakáty čte málokdo. Města sice dnes už většinou mají svoje webové stránky, ale kolik jejich obyvatel na ně pravidelně chodí, aby sledovali informace? Zřejmě méně, než kolik jich chodí pravidelně na Facebook, kde se jim sbírají pro ně zajímavé informace z nejrůznějších stran. Pohled některých konkrétních obcí najdete v tomto článku o FB pro obce a města.