Facebook bojuje proti blokování reklam

Facebook oznámil, že začne bojovat proti softwarovým nástrojům umožňujícím blokování reklam v internetovém prohlížeči. Důvod je jasný, reklamy představují pro Facebook hlavní zdroj příjmů a popularita softwarů, které uživatelům reklamy blokují, roste.

Reklamy na Facebooku – FB Ads

Snaha FB obejít algoritmy softwarů blokujících reklamy a svoje PPC reklamní formáty Facebook Ads uživatelům zobrazit je pochopitelná. Facebook si uvědomuje možné výpadky příjmů a firmy samozřejmě inzerují proto, aby se jejich reklama cílovému uživateli zobrazila. Na druhou stranu řada uživatelů projevuje negativní pocity z některých reklam nebo se cítí zahlceni množstvím reklamy. Snahy o blokování reklamy jsou tak pochopitelnou reakcí ze strany uživatelů. Obě strany tedy mají svoji pravdu a jak to obvykle bývá, potkat by se mohli někde uprostřed.

Ad preferences – reklamní preference

Myšlenka ze strany FB jak najít kompromis je docela logická. Chtějí dát uživatelům větší možnost kontroly nad tím, jaké reklamy se jim budou zobrazovat. Nástroj na nastavování preferencí zobrazování reklam (Ad preferences) by měl umožnit uživatelům vidět, které firmy na ně cílí. Z tohoto seznamu by následně uživatelé mohli „vyškrtnout“ firmy, jejichž reklamní inzeráty vidět nechtějí. Jak se novinka ukáže v praxi, uvidíme časem.