Jak (ne)dělat PPC kampaně na Facebooku?
- Říj, 07, 2013
- SOMAPS Consulting s.r.o.
Pokud FB používáte i pro osobní účely, jistě si všímáte, jaké reklamy (Ads) vám síť nabízí a jak je přizpůsobuje tomu, co očekává, že by vás mohlo zaujmout. Já to sleduji celkem se zájmem, a tak jsem sepsal tuto případovou studii, abychom se použili z chyb druhých. Námět poskytla tato série reklam, které jsem postupně nasbíral z obsahu, který mi byl zobrazován:
Text reklamního sdělení
První chyba zřejmá na první pohled, je text reklam. Osobně tipuji špatný překlad z angličtiny – např. anglické slovo „date“ může znamenat „rande“ nebo „datum“. Zde byla zvolena špatná varianta překladu.
Text ale není jen o správném překladu, který by měl dělat rodilý mluvčí cílového jazyka nebo alespoň člověk s hlubokou znalostí daného jazyka a ne nějaký automatizovaný translator. Text musí zaujmout a musí motivovat k akci. Musí upoutat správného, cílového návštěvníka a navést ho na cíl vaší reklamy.
Cílení reklamy
Správné cílení je další chybou této kampaně. V jiném příspěvku jsem podrobněji rozebíral možnosti cílení reklam, takže zde jen konkrétně k této kampani. Osobně mi přijde logické cílit reklamu na seznamovací služby na nezadané lidi. Přestože mám v profilu na FB několik let označeno „ve vztahu“, byly mi všechny tyto reklamy minimálně jednou zobrazeny.
Výsledkem takto špatně nastavené kampaně je možná naše pobavení, ale jistě i ztráta peněz pro inzerenta. I pokud bychom vzali do úvahy, že lidi neklikají na reklamy, které je nezajímají, klesá zbytečně proklikovost reklamy „CTR“ a tím roste cena za proklik. A stejně jsou i tací, kteří si na reklamu kliknou, i když třeba jen proto, aby zjistili, kdo inzeruje tak špatnou kampaň.