Marketingový výzkum na Facebooku
- Kvě, 13, 2020
- SOMAPS Consulting s.r.o.
Každý marketér, online i tradiční, potřebuje pro svou práci informace o svých zákaznících nebo cílové skupině. Potřebuje mít povědomí, jaké mají potřeby, přání či požadavky. Někdy může stačit intuice a použití selského rozumu. U komplexnějších problémů či rozhodnutí může být ale lepší se opřít o tvrdší data a informace. Marketingový výzkum je určitě dobrou volbou, […]
Využití soutěže na Facebooku
- Pro, 19, 2019
- SOMAPS Consulting s.r.o.
Soutěž na Facebooku je určitě zajímavé zpestření pro fanoušky firemního profilu či FB stránek města nebo organizace. Základem je pohlídat si, že zamýšlená soutěž je v souladu s pravidly Facebooku, jinak hrozí postih. Neméně důležité je zvážit čeho se má využitím soutěže dosáhnout. Organizovat soutěž jen proto, že to dělá konkurent nebo populární značka nemusí […]
Zadání webu – co by mělo obsahovat?
- Zář, 12, 2019
- SOMAPS Consulting s.r.o.
Cílem zadání na tvorbu webových stránek je, aby potenciální zhotovitelé webu dostali jasnou představu o rozsahu webu a požadovaných funkcích. Jde o dosažení minimalizace rozdílů mezi představami na obou stranách – zákazníkem tvorby webu a zhotoviteli webu (programátory, designéry, konzultanty a další specialisty). Co by zadání mělo obsahovat? V tomto článku najdete několik základních informací, […]
Jak tvořit videa pro Facebook stránku?
- Kvě, 15, 2019
- SOMAPS Consulting s.r.o.
Video je jedním z typů příspěvků, které správci stránek na Facebooku mohou tvořit a zveřejňovat. Ať už jde o FB profil pro firmu, město či organizaci, videa mají ze všech typů příspěvků v průměru nejvyšší schopnost přitáhnout zájem lidí. Jsou tedy dobrým prostředkem pro oslovení fanoušků Facebook stránek. Jak ale správně natočit video a kam […]
Reklamy se špatným hodnocením Facebook zdraží
- Led, 17, 2019
- SOMAPS Consulting s.r.o.
Uživatelé Facebooku mohou poskytnout zpětnou vazbu na reklamy, které je zaujaly a u kterých provedli konverzní akci (např. nakoupili na eshopu, zhlédli video apod). FB bude dokonce uživatele přímo vybízet k tomu, aby hodnocení udělili. Pokud bude mít reklama špatné hodnocení, bude pro objednatele dražší a zobrazí se méně lidem. Jak se hodnotí kvalita reklamy? […]
Neodkazujte na Facebooku na weby kopírující obsah
- Říj, 22, 2018
- SOMAPS Consulting s.r.o.
Kopírování článků a obsahu obecně z jednoho webu na druhý je bohužel smutnou praxí. Když správci webu nemají čas nebo chuť tvořit vlastní obsah, jednoduše si najdou na internetu webovou stránku (často konkurenční nebo z obdobného oboru) a obsah kopírují na svůj web. Google se s tímto snaží bojovat a penalizuje weby s „kradeným“ obsahem […]
Zpracování a ochrana osobních údajů
- Kvě, 10, 2018
- SOMAPS Consulting s.r.o.
V tomto příspěvku se nebudeme zabývat, tak jako obvykle, marketingem na sociálních sítích. Budeme se zabývat zpracováním a ochranou osobních údajů. Obecné nařízení na ochranu osobních údajů neboli GDPR (General Data Protection Regulation) totiž 25. května 2018 vstupuje v platnost v celé EU. Proto i my, jako firma, jsme revidovali náš přístup a opatření v této oblasti. Naše […]
Facebook začal trestat umělé vyvolávání engagementu
- Led, 17, 2018
- SOMAPS Consulting s.r.o.
Některé stránky používají obtěžující praktiky uměle vyvolávající komentování, sdílení či lajkování (engagement), aby tak zvýšily dosah svých příspěvků. Facebook totiž předpokládá, že příspěvky, na které reaguje více lidí, jsou zajímavé a měl by je ukázat dalším lidem. Nyní ovšem FB upravil svoje algoritmy a začal postihovat příspěvky i stránky s tímto typem jednání. Ze zdí […]
Jak často publikovat příspěvky na Facebooku?
- Říj, 12, 2017
- SOMAPS Consulting s.r.o.
Ani Social Media Marketéři a další experti se často neshodnou na tom, jaké množství příspěvků a jak často publikovat. Nicméně pomocí různých výzkumů můžeme stanovit alespoň nějaká rámcová data pro orientaci. Kdy přispívat na FB stránku (čas a den) Na čas publikování se až tolik soustředit nemusíme. Uživatelé totiž navštěvují Facebook poměrně pravidelně a rovnoměrně […]
Nové možnosti fundraisingu na FB
- Dub, 18, 2017
- SOMAPS Consulting s.r.o.
Facebook přináší nové možnosti pro neziskové projekty. Získávání peněz pro dobročinné projekty (fundraising) mohou tyto novinky usnadnit. FB tak reaguje na společenskou poptávku, která na síti už existovala, protože příspěvky s cílem sbírání peněz se na Facebooku objevují poměrně pravidelně. Osobní sbírka (Personal Fundraisers) Umožňuje uživatelům vytvářet stránky pro účely fundraisingu. Lze zvolit kategorii projektu a […]