Změna designu Facebook stránek – směr mobily!

Od Facebooku jsme si už zvykli na častější změny, než je tomu na jiných platformách. Během tohoto období (polovina března) došlo ke změně, kterou jste si jistě všimli – změně designu. Vzhled FB stránek pokračuje jasným trendem směrem k mobilnímu zobrazení. Jako první proběhla změna vzhledu uživatelských profilů, nyní obdobným vývojem prošly i stránky (pages).

Jeden sloupec feedu novinek

Na novém designu je nejlépe patrný rozdíl sloučení původně dvou sloupců s feedem novinek do jednoho. Příspěvky se už tedy nezobrazují vedle sebe, ale chronologicky pod sebou. Jde o zobrazení praktické pro mobily, kdy je vhodnější mít na malé obrazovce jen jeden sloupec, než se tam snažit vtěsnat dva. Je to jednodušší, ovšem pokud se chcete podívat na starší příspěvky, čeká vás více scrollování.

Snadněji k informacím a panelu správce

Sjednocením novinek do 1 sloupce (i když širšího) vzniklo víc místa pro ostatní prvky. Ušetřené místo FB využil k lepšímu zobrazení základních informací o podniku (organizaci). Bez dřívějšího rozklikávání informací je nyní přístupna např. provozní doba nebo mapka s polohou, což jistě ocení hlavně místní podniky. Klikání si ušetří i správci, zejména pokud provozují placené FB reklamy. Dobře přístupný je ale nejen panel s informacemi o nastavených reklamách, zvýrazněny jsou také upozornění o nepřečtených zprávách a aktivitách uživatelů (notifikacích).