Novinky ze světa Facebooku a sociálních sítí

Zpracování a ochrana osobních údajů

V tomto příspěvku se nebudeme zabývat, tak jako obvykle, marketingem na sociálních sítích. Budeme se zabývat zpracováním a ochranou osobních údajů. Obecné nařízení na ochranu osobních údajů neboli GDPR (General Data Protection Regulation) totiž 25. května 2018 vstupuje v platnost v celé EU. Proto i my, jako firma, jsme revidovali náš přístup a opatření v této oblasti. Naše […]

Facebook začal trestat umělé vyvolávání engagementu

Některé stránky používají obtěžující praktiky uměle vyvolávající komentování, sdílení či lajkování (engagement), aby tak zvýšily dosah svých příspěvků. Facebook totiž předpokládá, že příspěvky, na které reaguje více lidí, jsou zajímavé a měl by je ukázat dalším lidem. Nyní ovšem FB upravil svoje algoritmy a začal postihovat příspěvky i stránky s tímto typem jednání. Ze zdí […]

Jak často publikovat příspěvky na Facebooku?

Ani Social Media Marketéři a další experti se často neshodnou na tom, jaké množství příspěvků a jak často publikovat. Nicméně pomocí různých výzkumů můžeme stanovit alespoň nějaká rámcová data pro orientaci. Kdy přispívat na FB stránku (čas a den) Na čas publikování se až tolik soustředit nemusíme. Uživatelé totiž navštěvují Facebook poměrně pravidelně a rovnoměrně […]

Nové možnosti fundraisingu na FB

Facebook přináší nové možnosti pro neziskové projekty. Získávání peněz pro dobročinné projekty (fundraising) mohou tyto novinky usnadnit. FB tak reaguje na společenskou poptávku, která na síti už existovala, protože příspěvky s cílem sbírání peněz se na Facebooku objevují poměrně pravidelně. Osobní sbírka (Personal Fundraisers) Umožňuje uživatelům vytvářet stránky pro účely fundraisingu. Lze zvolit kategorii projektu a […]

Pro bono konzultace pro neziskové organizace

Jste veřejná nezisková či dobročinná organizace? Potřebovali byste konzultace či jinou pomoc ale nemáte rozpočet? Kontaktujte mě se stručným popisem organizace a požadované služby a můžeme se domluvit na pomoci PRO BONO. Pomoc zdarma pro organizace usilující o veřejné blaho Konzultace pro bono nabízím pro organizace usilující o veřejné blaho ve všech oblastech, kterými se […]

FB video reklama – plaťte jen za přehrání se zvukem

Videa na zdi Facebooku se často přehrávají bez zvuku, což může být pro inzerenty nevýhodné. Zvuk totiž bývá podstatnou součástí marketingového sdělení, které chce inzerent předat. Aby uživatel slyšel i zvuk, musí si ho na videu aktivně zapnout nebo video prokliknout. Znamená to, že se o video zajímá. Pokud se nezajímá, zřejmě video jen přescrolluje […]

Facebook příspěvky velkým písmem (fontem)

V poslední době se na Facebooku začaly objevovat některé příspěvky napsané velkým písmem, značně větším než jiné příspěvky. Oproti běžnému písmu o velikosti 14 bodů má nový větší font velikost až 24 bodů, a to už dělá na zdi viditelný rozdíl. Kratší post znamená větší písmo Uživatelé ani správci FB stránek si nemohou vybrat jak […]

Rychlost načtení příspěvků nově ovlivňuje řazení News Feedu

Facebook opět přistoupil k úpravě algoritmu, který seřazuje příspěvky v news feedu (na zdi) uživatele. Nyní se k existujícím faktorům přidává nový – rychlost načtení příspěvku. Hlavním cílem je zřejmě lepší optimalizace pro mobilní telefony, které obecně mají pomalejší připojení. Řazení příspěvků v news feedu Není tomu dávno, co jsme psali o tom, že Facebook […]

Facebook bojuje proti blokování reklam

Facebook oznámil, že začne bojovat proti softwarovým nástrojům umožňujícím blokování reklam v internetovém prohlížeči. Důvod je jasný, reklamy představují pro Facebook hlavní zdroj příjmů a popularita softwarů, které uživatelům reklamy blokují, roste. Reklamy na Facebooku – FB Ads Snaha FB obejít algoritmy softwarů blokujících reklamy a svoje PPC reklamní formáty Facebook Ads uživatelům zobrazit je pochopitelná. Facebook si uvědomuje […]

Firmy zveřejnily na síť Facebook v roce 2015 o 36% víc příspěvků

I přes tvrzení některých „zaručených“ zdrojů, že Facebook již má svůj vrchol za sebou a bude v dalších letech spíš pozvolna upadat, firmy v minulém roce opět zvyšovaly svoji aktivitu. Je tedy zřejmé, že potenciál FB si uvědomují a míra jeho využívání nadále roste. Množství příspěvků firem na Facebooku se i v roce 2015 zvýšilo […]